Follow Me

8 BULAN QAWEE DASUKI

Salam u all~
hari ni genap la usia anak mama 8 bulan.
moga qawee dasuki sihat ,cergas ,sempurna, bijak, pandai ,soleh sentiasa mendengar kata,berbudi bahasa,hormat orang tua,sabar menempuh segala liku2 kehidupan di dunia pinjaman ini.
dah 8 bulan kita hidup bersama...semakin lama semakin membesar anak mama sorang ni..makin betambah sayang mama pada qawee.
mama x sabaq nak tengok anak mama bejalan dan bcakap...mama sentiasa menunggu detik2 macam tu..
sejak qawee dah boleh melihat dunia...dah boleh ketawa tersenyum,sejak boleh main buih ayaq liuq.sejak boleh isap jari,sejak boleh capai benda masuk dalam mulut mama makin betambah rindu xkala mama keja...
asal ambik je qawee dari pengasuh...kompom tersenyum senyum dia nak dapatkan mama...
mama yg penaT pon jadi x penat dah bila tengok anak mama.
betul jugak kata orang anak tu kadang kala di ibaratkan sebagai NYAWA,UBAT,JANTUNG,PENAWAR buat kita..
semoga qawee sentiasa jadi penawar dalam hidup mama & papa.. love u my son so much...






Ya Allah, jauhkan syaitan daripada kami dan jauhkan syaitan daripada anak yang akan Engkau anugerahkan kepada kami.


Rindukan anak

ari ni p keja rasa len macam aje...
hmmm....
buat keja sikit teringat kat anak...
buat keja je teringat anak
miss my son sob sob sob sob 
video

KERINDUAN ANAK

Sapa la yang x teringatkan anak bila anak xdek di depan mata...
rindu tu x boleh nk di katakan...lebih rindu dari rindukan kekasih...
time dok sebok kerja tiba2 teringat kat anak....rasa sekarang jugak nak g ambik anak...
kalau ekot kan hati nih...nk je ambik anak bawak p bkerja....
karang kalau ambik anak time keja...xpasal2 pulak kena sound ngan guru besaq wakakaka...
nk keja ka nk jaga anak..huhuhu 
bersabarlah wahai hati menunngu jam pukul 5petang...
QAWEE mama rindu kamu..... plz jgn nakal2 tau... petang jap lagi mama ambik kamu ye...
arhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh miss u miss u miss u tau....
yang pastinyer setiap kali dayah ambik anak dayah mesti dia akan senyum tengok dayah bawak keta....
lepas tu dayah akan nanyikan lagu untuk anak mama...
atau bersembang dengan dia...kata "mama rindu sangat kat qawee tahu"...walaupon dayah tau anak dayah masih x faham lagi apa yang dayah cakap...lama2 nnti mesti dia akan faham betapa dayah rindu kan dia...






BUKIT MERAH

alohai percutian ni sebenaqnyer bulan 8 ari tu.....tapi baru harini kesempatan nak ceritakan...
memang plan ngan mak nk g bercuti nak bawak anak dayah p bercuti...
kebetulan ada promosi pulak apartments di laman web dia...so apa lagi....book awal2 la kan... 
sejak besalin x penah lagi bawak anak mama ni g bercuti...
plan punya plan.... mak pon dah on...
ann,nenek,kak ipaq,mak my hubby wah macam rombongan mak jemah pulak...sian hubby i seorang je lelaki dalam percutian nih...konon dia la hero...elo my sob pon lelaki what.... ops terlupa pulak...auniiii anak sdare dayah pon follow sekali... bam bam bam aje budak nyer....


di sini la tempat kami menginap... 
hoho terserlah muka ann sangat over di situ haha
sampai je kat apartments tugas papa ceq in bilik...ambik kunci dan lain lain...
dan mama tanya bilik kita tingkat berapa??
papa kata tingkat 70..amboi kemain tinggi... hahaha rupanya tingkat 7..
kebetulan bilik yang dayah book tu mengadap kolam n pemandangan h'way...
nampak suasana luaq dari kota raya yg sesak dengan pembangunan...
kalo br berkahwin...nk suasana yang tenang ok jugak tido di sini....




dah masuk bilik..kemas barang semua....
apa lagi ajak semua g mandi manda la kan...x terlepas jugak nak bg anak mama mandi dalam kolam...
teringat sebelum besalin mama dok mandi kolam kat PD....
 tapi masa tu anak mama masih dalam perut x boleh nk berenang ngan mama...
so dah bercuti kat bukit merah ni mama x terlepas bg anak mama mandi kat dalam kolam jugak...


tengok tu auni pon mandi sama...antara kelima lima makluk allah tu nampak anak mama paling putih..nnti balik keja nk tanya anak apakah rahsia anda... hahaha




nampak jelas sangat anak mama suka air.... seronok betol bila kaki dia kena ayaq.... kena pegang anak mama kuat2 takut dia loncat2 terlepas pulak tangan lain karang cerita dia...
 tapi anak mama kena mandi dalam kolam dalam dalam 20 minit macam tu je ;(
papa kedekut bg mama n qawee mandi lama2...papa kata nanti sejuk...perut anak kembung....
hohoho betul jugak kata papa...kita nk bercuti nk seronok2 bukan nk bcuti cari penyakit kan...

masa betolak dr umah ke tempat ni dah pukul 3.30 lepas p mandi kolam jam pon dah koi 5.45 so balik ke bilik....bg mandi anak... 
dan 
dan 
dan 
dan 
perut yang kelaparan 
nasib dah janji dengan mak nk bawak periuk nasik
hohohoho

malam tu bg tido anak...pas tu mama papa n ann enjoi p disko.....hahaha otak ang... 
just turun bilik n main game kat bawah hotel tu...
kebetulan pulak entah macam mana dapat durian runtuh 
papa bukak je pintu kereta nampak rm20 atas jalan raya...
hahaha 
apa lagi kan beli koten la kan...
kang beli makan rasa takut la pulak 
hahaha baik beli token...
main game kan best kikikikikikiki
dah nk pukul 11malam mcm tu.... baru kami balik...
esok nyer lepas sarapan pagi
ajak hubby p mandi kolam...
anak mama??
x bangun tido lagi mungkin kepenatan mandi kolam semalam...

lepas tu kami bersiap2 g bukit merah pulak....
































dah penat berjalan2 kat bukit merah nih...kami pon balik sebelum sampai umah mak ajak g makan mee udang kat kuala sepetang.... hohoho mee udangnyer kena selak udang baru nampak mee...
lupa pulak nk snap makanan yang dayah makan hehehe









LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...