Follow Me

Mini Pelamin (DIY)

ok kali ni dayah nk cerita sal mini pelamin dayah...fikir punya fikir kan..kalo p butik kena RM450 untuk mini pelamin... adoi duit tu..kalo R450 boleh beli beras,gula,garam untuk 5bulan eyerk doook?? kan kan 
minx pendapat mak n encik biskut nk buat mini pelamin sendiri?? hahaha orang kasaq nak buat mini pelamin...Y not... esok nk betunang malam tu dayah ngan ann buat mini pelamin tu... ala kami buat x dek le mcm butik2 buat... apa yg perlu adaaaaa.... buku nota..yezzz sila senaraikan apa yg perlu ada ok.. hik2 jadi lepas dayah balik keja p la butik D'ratu sewa bantal sila bulat tu ha RM25




ok lepas tu kan dayah p beli bunga kat Ally rasa2 kedai Ally ni lebih murah berbanding Atu Z,semua sekali x sampai seratu,entah berapa kuntum pon ceq x tau yg pas ti 1 kotak.. lebih kurang rm89 mcm tu la... pasu bunga plak rm19.00
daun yang kat atas tu dayah beli satu RM10 bahagi ngan 2 sebab panjang sangat..bunga wana putih kat atas tu 1 RM2 so dayah beli 2,hat bunga wana biru kat atas plak rm18.00 dan akhir sekali kain... ha betoi tu kain... dayah beli kain jenis getah sbb ye x kedut... semeter rm3.50 tapi dah bali banyak dapat semeter RM2.00 putih beli 10meter,biru beli 10meter jadi nyer 20meter x ngan RM2 dapat la RM40
bila campoq semua sekali dalam RM205...
kalo ambik kat butik rm450,kalo buat sendiri RM 205 bila 450-205 dapat RM245,so kiranya dayah jimat dalam RM245... hahaha pandai betoi bejimat ini budak.. hahaha 



lihat la sepupu kesayangan dayah sorang ni bersungguh2 membantu menyiapkan mini pelamin walaupon time ni pukul 3 pagi hahaha....kain getah ni dayah x jait apa2 pon... cuma guna stapler gun je... sebb apa?? sebb lepas guna buat mini pelamin... kain tu boleh diguna pakai buat la apa yg patut ke kan... buat lapik meja ke apa ke... buat ropol lansir ke... oh berbagai2 lagi... mengikut cita rasa masing2... 


*gambar harusla di ambil secara curi2 bagi memastikan ann x poyo lebih... ohh lupa plak hat yg bebola ikan putih biru tu dayah suruh membe FB dayah si seha beli kan melalui on9... TQ seha... oh 24/12 ni kamu kawen kan moga majlis menjadi kenangan terindah buat anda....insyallah dayah mai kenduri ngan En.biskut.



hahaha oleh kerana penat membuat mini pelamin yang x seberapa ni... jadi kami bedua menyirun* sebelum tidoq,x silap time ni pukul 4pagi..agak gedik di situ sebelum bergelar tunangan orang,baik dayah jadik ngok dan ngek menjelang siang... hahaha 
*menyirun bermaksud bergaya2/poyo lebih2/mcm x boleh nak belah..lebih kurang mcm tu la sirun adalah bahasa banjer..



sila jangan tiru aksi kami yg x boleh belah ni... nanti sendiri dapat malu...hahaha
so hasil mini pelamin dayah adalah seperti dagmbaq di bawah...




oh lupa pulak nak bagi tau bunga yg bulat2 tergantung2 tu... hat wana biru  putih tuuu...dayah buat sendiri tau... guna kertas bunga...x silap dayah kertas bunga tu sekeping 50sen je... 
hat bantal kecik2 tu adalah bantal sofa umah nenek... hehe nenek bg pinjam... hik2...
rekaan pemalin mini tiru kat gogole je... cuma yg x dek kat sini adalah lampu... ala lampu yg wana kuning2 tu..hat tu ja x dak... x pe la kan.. buat je yg mana mampu... ahakz

6 comments:

ada mokhtar said...

suka betul tengok idea kreatif gini.. harap2 i pun dpt di pelamin sendiri nanti :)

Dayah said...

insyallah....mesti dapat punya buat pelamin tah2 lagi cantik dari dayah

Anonymous said...

dayah...nak tanye psl paper bag n clip kayu tu heheh..blh email x kat sy lyniz_naughty@yahoo.com

Hasief Azizan said...

tq sooo much akak sbb share your idea... saye bru lepas sambut kakak saye kawen semalam n saye yang design pelamin kakak saye...
harap akak boleh bg komen atau singgah tengok dekat:

http://adikbride2be.blogspot.com

tq! :)

NOR HIDAYAH said...

hoho hasief ur nyer pelamin sangat wow gi tu ahakz

zura rahim~ZR said...

dayah kain getah tu ape namenye? beli kt mne?ingt nk buat pelamin sndiri jekk..kalau sewa dah 2 ribu yg skrg nih...buat mcm ala2 hattan hri tu so sweet n simple..xpkai panel..just kain backdrop jah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...