Follow Me

anak mama dah 14minggu =)

salam...
hari ni kandungan dayah genap 14minggu...
sejak tau dayah mengandung dayah dah x penah scan n tengok baby dayah dalam perut macam mana...
teringin rasanyer nk tengok baby dlm perut ni macam mana sekarang...
tapi apa boleh buat kena tunggu 5 bulan br doc nk scan =)
"xpe mama tunggu penuh kesabaran nyer... sayang dia" sambil usap2 perut moga2 dia dengar apa yg dayah ckp nk maksud kan...
oleh kerana x dapat nk tengok dayah hanya google je perkembangan baby dayah semasa kandungan dayah 14minggu ni...


Perkembangan Janin Minggu ke-14

Telinga janin menempati posisi normal di sisi kiri dan kanan kepala. Demikian pula mata mengarah ke posisi sebenarnya. Leher pun terus memanjang sementara dagu tak lagi menyatu ke dada. Sedangkan alat-alat kelamin bagian luar juga berkembang lebih nyata, sehingga pada minggu ini organ intim bayi sudah dapat di bedakan antara laki dan perempuan. Denyut jantung janin berdetak kuat (detak jantung hampir 2 kali lebih cepat daripada anda) dan anda dapat mendengarkannya saat pemeriksaan dengan dokter anda. karena sudah memberi respons terhadap dunia di luar rahim ibu, janin mungkin akan bergerak bila anda mengusap perut, tapi mungkin anda masih belum dapat merasakannya.



xsabar rasanya nk merasai pergerakan ank mama dlm perut... =) 
mama tunggu ye sayang sob sob sob...entah awat dayah nangis pon x tau...bukan nangis sebab sedih atau berduka cita...tapi nangis sebab gembira..gembira yang entah x tau nk cakap mcm mana..
love you anak mama..
ari ni papa balik sini...nanti papa cakap ngan ank mama k...
nanti kita duduk sama2 ngan papa kat gerik ye...ank mama sabar k,ada rezeki kita dapat pindah sana,boleh manje2 dengan papa sob sob sob...sian anak mama jauh dengan papa ye...sabar tau...
ni yang malas ni... feeling2 terus nangis... 
ok cool balik cool balik...
moga kandungan dayah sihat sentiasa...




2 comments:

NUNU EERA said...

congratz yer.. take care.. ;)

NOR HIDAYAH said...

tq nunu... doakan kandungan dayah sihat yerk =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...