Follow Me

Akhirnya...

salam U allz..
lamakan dayah x update blog...
disebabkan kesebokan lalu lintas...
disebabkan bz dengan menyiapkan kerja - kerja di sekolah...
kalau boleh biaq kerja tahun 2012 siap sepenuhnya...
dan masuk tahun 2013 kerja lain yang mai...tanpa melihat ke tahun 2012...eceh...
pulon dok buat hat tertangguh2....
sungguh x boleh belah mak buyung tu mempunyai hobi suka menangguhkan kerjanya bukan...
*boleh x nk bg alasan dayah  mengandung...bukan kerja lebih sikit boleh nengakibatkan ibu ini hahaha
dayah selalu bg alasan mcm tu hat hubby bila minx suruh hubby tolong buat kerja umah...

ternyata alasan itu boleh diguna pakai...muhahaha

ok sambung balik kisah di atas,
dayah jgk agak sebok dengan kerja2 kemas kini borang daftar harta modal,hal ini kerana sekolah dayah dapat 42 pc baru,2 perinter baru,2 lcd br...ops xlupa jugak 1 pc kewangan di pejabat baru...
kemain lagi semuanya baru kan...
untung betoi dapat kerja di kawasan yang mempunyai pc baru nih...xpayah dok pening kepala dah lepas ni dok memikirkan hal pc hat win98 yang lembab seperti siput babi,barang yang lama,agak sukar nk mencari barang ganti....maklum la pc lama di terima pada tahun 2002...dan sekarang 2012......bayang kan betapa kuno nyer pc makmal komp. sekolah dayah...
apa2 pon....alhamdulillah semuanya serba baru sekarang nih....

dayah jgk dok sebok buat buku log penggunaan komputer...oh bayangkan 42 buah buku dayah kena buat...xlupa jugak 10 buah lagi untuk di pusat akses...
menarik bukan hal tersebut...nasib kerja2 itu di lakukan dengan cara duduk...bayangkan kalau kerja2 itu dilakukan secara berdiri?? mungkin dayah mampu melakukannya cuba akan mendapat sakit pinggang yang sangat teruk di malam harinya..
*kenapa ayat dayah begitu pelik untuk di baca....oh jgn di fikirkan...muhahaha


ari minggu pulak dayah bz untuk membahagikan masa yang sama rata buat suami yang tercinta....hanya ari minggu sahaja kita dapat ketemu...
syukur jugak sebab hubby dah pon ada rumah sendiri...di Gerik nun
 untuk pengetahuan dayah terasa sedikit kesayuan bila suami berada bejauhan dengan dayah...tambah2 ketika dayah berbadan dua... 
seperti yang dayah penah ceritakan sebelum2 nih...
sepanjang dayah berbadan dua,hanya ari minggu je dpat bjumpa dengan suami...
tambah2 time awal bulan dulu...sangat sedih sayu dll lah yang dapat air mata nih jatuh ke bumi...
bukan xtabah,bukan x boleh terima dugaan...sebab tabah sabar terima dugaan la dayah hanya mampu menangis..
dayah ingat lagi....2 bulan dayah alah teruk,dan sepanjang 2 bulan tu la hanya air mata yang menjadi teman setia...
di tetengah malam kalau angin dah masuk badan,muntah2 pening,sakit kepala....hanya Allah sj yang dapat mengerti betapa sukar dayah lalui semua tu... 
memang mak dayah ada...sanggup ke nk gerak mak tetengah malam nak melayan kerenah dayah masa tu?? cukup cukup la dari kecik sampai la dayah dah besaq mak la yang uruskan semuanya...
xsanggup plak nk kejutkn mak...
siang mak dayah banyak tolong itu ini...masak,suapkan makanan,urutkan badan,pecitkan kepala...
dayah mengaku dayah seorang yang sangat manja...yup manja bukan dengan mak,bukan dengan hubby je tapi dengan semua orang dayah manja... 
TAPI semua tu merupakan kenangan buat dayah semasa mengandung... ;)
TQ buat Biskut Lutut sebab xjemu2 bagi nasihat dan semangat!
hal ini mambuatkan dayah harus APPLY pertukaran...
dah bermacam2 plan dilakukan...sampaikan dah putus asa...
bila rancang pertukaran nk tuka ada je yang xjadi...
GB x luluskan la... ada yang mula2 ckp nk tuka aleh2 kata nak stay dulu.. yang tu lagi hot..mula2 kemain lagi cakap ye nk tuka nk tuka...aleh2 kata hubby suruh stay dulu...penah jgak plan tuka 3 penjuru tapi xjadi jugak...
dugaan2...
sampai la 1 hari Shah dari tech gerik kol...kata nak tukar x....oh kau tanya lagi kan aku nk tuka ke x...of kos la nk...then shah cakap jom tuka ngan dia...
dayah apply la...minx semua butiran2 Shah... huhu 



mula2  rasa x mengharap sangat sebab GB dayah mcm berat hati nak lulus kan... sebelum ni pon dia x luluskn dayah apply...huhuhu *GB sayang dayah hehe dayah kan manje muhahaha

untuk pengatahuan lepas je dayah apply pertukaran tu... tiap kali makan ngan GB dayah ingtkan GB suruh luluskan hahaha...tak pon dayah SMS dia..hik2
mungkin dia pon dok jemu ngan dayah asyik cakap benda yang sama...
satu hari tu ceq2 Epertukaran...dia dah luluskn...hahaha usaha tangga kejayaan orang kata ...
lepas tu yang dayah harap2 sangat dapat tukaq...siap kol shah minx dia ceq GB dia luluskan ke x....
 penantian 1 penyeksaan dayah rasa...xdek la seksa sangat pon sebab berut dayah dah gerak2... jadi papa dia xdek pon xpe mama ley ckp ngan baby dalam perut ni...masa awl bulan mungkin la sebab x terasa kehadiran baby hik2....

sampai la penantuan dayah dapat tukaq ke x...
dan dan dan dan akhirnya 


Alhamdulillah~
pertukaran dayah di luluskan....sangat happy...yahuuuuuuu
bila dapat tau di lulus kan hubby terus peluk mama~ ahakz....senyum sampai ke telinga =)

tapi..........

tetiba dayah jadi sedih....
nnti kalo dayah dah pindah ke gerik mcm mana dengan mak?? dayah x penah duduk jauh2 dengan mak...nnti mesti mak rindu kan dayah...sob sob sob...
dayah luahkan benda ni kat dia...hubby mcm mare je...
hubby nasihat mama dah ada keluarga sendiri...nnti kita balik la sebulan sekali...
dayah terus nangis dan nangis... =(

kawan2 pon dok bg nasihat mcm papa cakap...huhuhu kalo boleh dayah nak hubby n mak duduk sama2 dengan dayah...tapi hubby kata kita kena berdikari....
bila dayah nangis dan luahkan semua tu...
baru hati dayah jadi tenang....sungguh manja ini bakal mama kan...

*lepas ni anak mama duduk dekat ngan papa...
mama x sabaq nak tengok anak mama keluaq huhuhu
terima kasih hubby sebab ajar kan mcm mana nk melukis dan mewarna doodle guna adobephotoshop...
xdapat shoot melukis pulak mama...seronok pulak bila dapat warna hasil tangan sendiri melukis...
sayang papa






3 comments:

mama mia said...

firstly,congrate kat dayah :) hmm, mia pon tatau nape mia sedih bile bace blog dayah kali nih.. mayb kite same kot.. cume mia blum membuyung jer lagi.. hihi.. skunk ni tgh blaja,so berjauhan dgn mr. suami.. sgt2 laa sedih :( tiap2 mggu mia kena b'ulang dari teganu ke kuantan even xjauh tapi sgt sedih bile kite kesorangan tanpa dia dicc.. hehe.. btw, smoga bahagia slalu yep :)

NOR HIDAYAH said...

terima kasih mia for the wish me.. huhu setiap kesabaran ada berita gembira akan kita dapat percayalah...
mia u kira ok x membuyung time study..kalo mengandung time study,hubby pulak dok jauh...mungkin itu lagi menyedihkan bukan...itu lah hikmahnyer ;)
dayah pon nk ucapkan selamat bahagia di samping suami yang tersayang... cepat2 ada baby ye lepas study ;)

mama mia said...

same2.. hihi..tulaa kan, tapi mia jeles sgt2 bile tgk kwan2 yg da kawen sume dah pregnant.. jeles jeles.. huhu..
thanx for the wish too..takut xsempat habes, dah ade rzeki ikut jejak dayah jgak.. hihi.. i wish that will happen soon :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...