Follow Me

MACAM X CAYA

salam u all,hari ni hari ahad..wah banyak keja yang dayah senaraikan untuk dayah buat untuk hari ni...salah 1 nyer basuh baju guna tangan...
bayangkan bj banyak 2 minggu x basuh bj...kena di basuh menggunakan tangan..lalu teringat tika daku masih belajar di poli behrang dahulu... 
bj semua kena basuh dengan tangan...
dari pagi sampai la ke tengah hari baru la habis basuh,
lepas tu sidai bj pulak...
lepas tu masak...
ari ni abang yg sulung dayah mai pasang astro kat rumah,
abg yg no 2 pon mai gak pasang penapis ayaq...
masing-masing ada keja yg kena lakukan...
di situ ada kejimatan yg melampau...
kalo suruh org lain yg pasang astro sah kena rm50,sama la jgak dengan penapis air...nasib ada abang2 dayah yg bucuk macam tu keh2...
kebetulan hari ni nenek pon mai rumah baru kami...
so ann pon x terlepas mai gak...
semenjak en.suami x balik dayah x keluaq p mana2 pon,en.suami ceq dok call n BBM kata badan x sihat lemah-lemah,rasa macam nk temuntah,badan panas2...
oh ini membuat kan dayah terasa risau,dah la duduk berjauhan,en.suami pulak x balik parit buntaq minggu ni lagi la risau...
dayah cadang nk ambik air penawar buat suami tersayang....
mak en.suami cakap ejat ni kena "keteguran" -keteguran tu macam kena badi/terkena/atau mcm langgaq sesuatu mahluk allah nyer sarang mcm tu la..
sebenaqnya dayah x penah dengan perkataan "KETEGURAN"
hahaha sangat lawak perkataan itu bg dayah....kikiki
jadinyer  petang tu dayah ajak ann p keluaq sebab hampir 2 hari dayah dok dlm umah je...
ajak ann p watson.
beli....beli...beli alat nk tau hamil ke x...kikiki saja la gedik beli sebab period x mai2 dah lewat 3 hari...
wakaka baru 3 hari dah gedik nk beli benda yg merapu2..
dayah suruh ann beli,atoi boleh dia malu...
dayah lagi la malu... 
umpama malu mcm nk beli kondon wakaka...
tanpa mempedulikan orang ramai....
dyh pon capai la benda alah tu x belek habis terus bayaq...hehe
dalam keta kami dok gelak2... 
ann tanya "weh ang reti ke guna ni"
dayah jawab la " apa susah kencing je la depan benda ni"
kami gelak gila gila...
lalu ann baca menual dia..."weh ngek kena 3titik je bubuh dalam ni,jgn nk gelojoh pancut ayaq kencing ang banyak2" 
gelak lagi..
lalu dayah bg soalan bodo buat an " weh ann kalau kita letak setitik ayaq kencikng aku,setitik ayaq kencing ang,pas tu lagi setitik ayaq kencing aku balik,apa jadi ek??"
hahahaha soalan tu pon di jawab dengan jawapan bodo..."aku rasa keluaq 3line la su" gelak dan gelak...
kami pon balik...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
risau kembali bila en.suami kol kata badan beliau lemah sangat..
apa harus dayah buat??
dayah jauh???
sedih gila hati ni sebab x mampu nk tolong suami tercinta...
sebelum dayah ambik air sembahyg magrib..
dayah test benda tu dengan ayaq kencing dayah...
hampir nk menangis bila tengok keputusan dia dua line...
disebabkan x boleh nk terima......
dayah guna test yg digital,nk tau kandungan dah berapa minggu...
ye sah dayah mengandung... 
2-3minggu sudah....
alhamdulillah kalau ini rezeki yg dayah dapat...
apa2 pon masih baru lagi...

dayah kena jaga2,doakan dayah sihat dan juga kandungan...
lepas dapat tau dayah mengandung,terus dayah kol en.suami...
sama2 tergamam...
en.suami nasihat jgn buat keja teruk...jgn nk makan benda mcm2..ayoyo
dan dayah nyatakan hat "KETEGURAN" tu sama  tidak betol sekali...
mungkin en.suami dayah jadi mcm tu disebabkan alah kandungan dayah ni ha...
dayah tanya kawan2 yg dah mengandung...
diorang banyak yg cakap kadang2 alah tu dapat kat suami...
may be what kan///
y not??
dayah sangat gembira... 

dan sangat bersyukur atas kurniaan yg allah telah berikan.



4 comments:

Asyikin said...

Congrats Dayah, sama-samala morning sickness kay kite :)

Dayah said...

terima kasih sayang :)doakan kesihatan dayah dan kandungan yerk

akudidi said...

tahniah dear
sgt teruje.
dok jauh2 masih blh melekat.
mmg rezeki tu.
doakan dd ade jgk.
amin

Dayah said...

dd i hope u pon ada dapat berita gembira macam dayah jugak...insyallah dear... usaha tangga kejayaan =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...